Saturday, August 19, 2006

RMG

de câte ori vedeţi o maşină cu numărul AB-xx-RMG, să ştiţi că RMG înseamnă RosiaMontanaGold


Parcă de prima dată când am văzut spotul publicitar la televizor ceva mi s-a părut ciudat... Gabriel Resources... suna oarecum diabolic...

BINE AŢI VENIT LA ROŞIA MONTANĂ!

O aşezare frumoasă, ca atâtea altele din România, la aproape 1000m altitudine, dar care seamănă mai degrabă a câmp de bătălie... psihologică.
Mulţumim celor care ne poartă de grijă, dar roşienii îşi pot decide singuri viitorul! scrie pe un banner imens ars de soare. La câţiva metri mai încolo, pe o clădire proprietate a Rosia Montană Gold Corporation, câteva afişe ne anunţă ca Gabriel are soluţia pentru Roşia Montană...
Din ce am înţeles de la oameni, am senzaţia că s-a ajuns oarecum într-un impas. Gabriel a cumparat tot ce se putea cumpăra... restul nu vor să vândă şi nu se sfiesc să arate lucrul ăsta: această proprietate NU este de vânzare vs. proprietate a Roşia Montană Gold Corporation sau războiul dintre sătenii care nu vor sub nici o formă să plece şi fondurile parcă interminabile a celor de sub aripa protectoare a lui Gabriel. It's like the end of the road... nimeni nu mai poate câştiga "războiul" şi chiar dacă ar câştiga... nimeni nu mai poate câştiga nimic din înfrângerea celuilalt.
Când am ajuns acolo eram destul de entuziasmat. Am urcat 7 kilometri de drum înclinat la 10 grade, în miezul zilei şi cu un rucsac în spate, dar l-am urcat zâmbind. După patru zile coboram acelaşi deal dar am crezut că nu se mai termină.
Pozele reprezintă partea frumoasă, partea încă vie şi veselă, partea neatinsă de blestemul aurului roşienilor.



0 comments:

Post a Comment